Terms of use


Statut Fundacji „Życie w rytmie”

 

Rozdział I. Postanowienia ogólne

 

  • 1
  1. Fundacja „Życie w rytmie”, zwana dalej Fundacją, działa na podstawie Ustawy z dn. 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach oraz postanowień niniejszego statutu.
  2. Fundacja została ustanowiona przez Jacka Żelazka oraz Joannę Zakrzewską-Żelazek, zwanych dalej Fundatorami, aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Rafała Piróga w Kancelarii Notarialnej we Włoszczowie przy ul. Jana III Sobieskiego 17.
  • 2
  1. Siedzibą Fundacji jest Silpia Duża, gm. Włoszczowa.
  2. Czas trwania fundacji jest nieoznaczony.
  3. Terenem działania Fundacji jest cały obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów, Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

 

  • 3
  1. Fundacja posiada osobowość prawną.
  2. Nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy ds. kultury i dziedzictwa narodowego.
  3. Czas trwania Fundacji jest nieograniczony.
  4. Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prawnych i fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.

 

  • 4

Fundacja może ustanawiać certyfikaty, odznaki i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla fundacji, przyczyniającym się do realizacji celów fundacji.

 

 

Rozdział II. Cele i zasady działania Fundacji

 

  • 5

Celem Fundacji jest działalność:

  1. oświatowo-kulturalna, szczególnie w zakresie rozwoju sztuki gry bębnach obręczowych oraz innych instrumentach perkusyjnych, wspierania talentu, promocji i pomocy w rozwoju kariery dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych uzdolnionych muzycznie, w tym dorosłych artystów muzyków,
  2. w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
  3. nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania
  4. w zakresie ochrony zdrowia,
  5. na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn,
  6. promocji i organizacji wolontariatu,
  7. podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
  8. na rzecz integracji cudzoziemców,
  9. upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji

 

 

  • 6
  1. Fundacja realizuje swoje cele poprzez:

a.    organizację corocznie obozu artystycznego,

b.    tworzenie zaplecza instytucjonalnego, merytorycznego i kadrowego oraz bytowego umożliwiającego rozwój sztuki gry na bębnach obręczowych,

c.    organizację warsztatów, w tym w szczególności muzycznych, rozwoju osobistego, life coaching oraz z zakresu rolnictwa, ogrodnictwa ekologicznego i budownictwa naturalnego,

d.    organizowanie i udział w imprezach promujących artystów, zwłaszcza muzyków,

e.    organizowanie koncertów,

f.     propagowanie rozwoju sztuki gry na bębnach obręczowych w szkołach podstawowych, średnich i wyższych,

g.    prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie realizacji celów statutowych,

h.    fundowanie stypendiów, zwłaszcza uzdolnionym dzieciom i młodzieży

 

Rozdział III. Majątek i dochody Fundacji

 

  • 7

Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 1000 zł (cztery tysiące złotych) oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania. 

  • 8

1. Przychody Fundacji pochodzą z:

  1. darowizn, spadków, zapisów,
  2. dotacji i subwencji od osób prawnych,
  3. zbiórek publicznych,
  4. majątku fundacji,
  5. odsetek i lokat bankowych,.

2. Całość przychodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczana wyłącznie na działalność statutową. 

Rozdział IV. Władze Fundacji

 

  • 9
  1. Władzami Fundacji jest Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem.
  2. Powoływanie członków zarządu należy do stałych kompetencji Fundatorów, a przypadku niemożliwości z powodów losowych do Zarządu Fundacji.

 

Zarząd Fundacji

 

  • 10
  1. Zarząd składa się z 2 do 5 osób, w tym Prezesa.
  2. Skład Zarządu powołują Fundatorzy lub w przypadku ich śmierci Zarząd Fundacji.
  3. Powołanie członków Zarządu następuje na czas nieokreślony.
  4. Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
  5. złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Fundatorów,
  6. śmierci członka Zarządu,
  7. odwołanie przez Fundatorów.
  8. Fundatorzy mogą powołać siebie do Zarządu.

 

  • 11
  1. Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
  2. Do kompetencji Zarządu należy:
  3. kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
  4. realizacja celów statutowych,
  5. sporządzanie planów pracy i budżetu,
  6. sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
  7. reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
  8. zatrudnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
  9. składanie wniosku do Rady o zmianę statutu,
  10. wnioskowanie do Rady o połączenie lub likwidację Fundacji.
  11. Zarząd co roku zobowiązany jest przedkładać Radzie roczne sprawozdanie z działalności Fundacji.

 

  • 12
  1. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na rok.
  2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, przesyłając informację o terminie pocztą elektroniczną, a w przypadku braku takiej możliwości listem poleconym, na co najmniej 3 dni przed planowanym spotkaniem.
  3. O posiedzeniu muszą zostać poinformowani wszyscy członkowie Zarządu.
  4. Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy swoich członków, jeśli dalsze postanowienia nie stanowią inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa.

 

Sposób reprezentacji oraz zaciągania zobowiązań majątkowych

 

  • 13

Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji, w tym w sprawach majątkowych, uprawnionych jest dwóch członków zarządu, w tym prezes, działających łącznie.

 

 

Rozdział. V. Postanowienia końcowe

 

  • 14

Zmian w statucie Fundacji dokonują Fundatorzy bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania. Zmiana może dotyczyć celów określonych w akcie założycielskim.

 

  • 15
  1. Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
  2. W sprawach połączenia z inną fundacją decyzję podejmują Fundatorzy bezwzględną większością głosów.

 

  • 16
  1. Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
  2. O likwidacji Fundacji Zarząd zawiadamia ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego.
  3. Decyzję o likwidacji podejmują fundatorzy bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
  4. Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Rady na rzecz działających w RP organizacji o zbliżonych celach.

About us

Fundacja Życie w Rytmie

Silpia Duża 9, 29-100 Włoszczowa

NIP 6090084267 
KRS 0001053110

Contact

Życie w Rytmie
Silpia Duża 9
29-100 Włoszczowa
Telefon: +48 602 499 439
Email: 13bebnow@gmail.com
Copyright © 2017 Życie w Rytmie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie AMBIcode.pl dla Życie w Rytmie.