Statut Fundacji „Życie w rytmie”
Rozdział I. Postanowienia ogólne
- Fundacja „Życie w rytmie”, zwana dalej Fundacją, działa na podstawie Ustawy z dn. 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach oraz postanowień niniejszego statutu.
- Fundacja została ustanowiona przez Jacka Żelazka oraz Joannę Zakrzewską-Żelazek, zwanych dalej Fundatorami, aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Rafała Piróga w Kancelarii Notarialnej we Włoszczowie przy ul. Jana III Sobieskiego 17.
- Siedzibą Fundacji jest Silpia Duża, gm. Włoszczowa.
- Czas trwania fundacji jest nieoznaczony.
- Terenem działania Fundacji jest cały obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów, Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy ds. kultury i dziedzictwa narodowego.
- Czas trwania Fundacji jest nieograniczony.
- Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prawnych i fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
Fundacja może ustanawiać certyfikaty, odznaki i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla fundacji, przyczyniającym się do realizacji celów fundacji.
Rozdział II. Cele i zasady działania Fundacji
Celem Fundacji jest działalność:
- oświatowo-kulturalna, szczególnie w zakresie rozwoju sztuki gry bębnach obręczowych oraz innych instrumentach perkusyjnych, wspierania talentu, promocji i pomocy w rozwoju kariery dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych uzdolnionych muzycznie, w tym dorosłych artystów muzyków,
- w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
- nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania
- w zakresie ochrony zdrowia,
- na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn,
- promocji i organizacji wolontariatu,
- podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
- na rzecz integracji cudzoziemców,
- upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji
- Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
a. organizację corocznie obozu artystycznego,
b. tworzenie zaplecza instytucjonalnego, merytorycznego i kadrowego oraz bytowego umożliwiającego rozwój sztuki gry na bębnach obręczowych,
c. organizację warsztatów, w tym w szczególności muzycznych, rozwoju osobistego, life coaching oraz z zakresu rolnictwa, ogrodnictwa ekologicznego i budownictwa naturalnego,
d. organizowanie i udział w imprezach promujących artystów, zwłaszcza muzyków,
e. organizowanie koncertów,
f. propagowanie rozwoju sztuki gry na bębnach obręczowych w szkołach podstawowych, średnich i wyższych,
g. prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie realizacji celów statutowych,
h. fundowanie stypendiów, zwłaszcza uzdolnionym dzieciom i młodzieży
Rozdział III. Majątek i dochody Fundacji
Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 1000 zł (cztery tysiące złotych) oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.
1. Przychody Fundacji pochodzą z:
- darowizn, spadków, zapisów,
- dotacji i subwencji od osób prawnych,
- zbiórek publicznych,
- majątku fundacji,
- odsetek i lokat bankowych,.
2. Całość przychodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczana wyłącznie na działalność statutową.
Rozdział IV. Władze Fundacji
- Władzami Fundacji jest Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem.
- Powoływanie członków zarządu należy do stałych kompetencji Fundatorów, a przypadku niemożliwości z powodów losowych do Zarządu Fundacji.
Zarząd Fundacji
- Zarząd składa się z 2 do 5 osób, w tym Prezesa.
- Skład Zarządu powołują Fundatorzy lub w przypadku ich śmierci Zarząd Fundacji.
- Powołanie członków Zarządu następuje na czas nieokreślony.
- Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
- złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Fundatorów,
- śmierci członka Zarządu,
- odwołanie przez Fundatorów.
- Fundatorzy mogą powołać siebie do Zarządu.
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
- realizacja celów statutowych,
- sporządzanie planów pracy i budżetu,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
- reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
- zatrudnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
- składanie wniosku do Rady o zmianę statutu,
- wnioskowanie do Rady o połączenie lub likwidację Fundacji.
- Zarząd co roku zobowiązany jest przedkładać Radzie roczne sprawozdanie z działalności Fundacji.
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na rok.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, przesyłając informację o terminie pocztą elektroniczną, a w przypadku braku takiej możliwości listem poleconym, na co najmniej 3 dni przed planowanym spotkaniem.
- O posiedzeniu muszą zostać poinformowani wszyscy członkowie Zarządu.
- Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy swoich członków, jeśli dalsze postanowienia nie stanowią inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa.
Sposób reprezentacji oraz zaciągania zobowiązań majątkowych
Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji, w tym w sprawach majątkowych, uprawnionych jest dwóch członków zarządu, w tym prezes, działających łącznie.
Rozdział. V. Postanowienia końcowe
Zmian w statucie Fundacji dokonują Fundatorzy bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania. Zmiana może dotyczyć celów określonych w akcie założycielskim.
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
- W sprawach połączenia z inną fundacją decyzję podejmują Fundatorzy bezwzględną większością głosów.
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- O likwidacji Fundacji Zarząd zawiadamia ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego.
- Decyzję o likwidacji podejmują fundatorzy bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
- Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Rady na rzecz działających w RP organizacji o zbliżonych celach.